تکنولوژی کد باز
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

وبلاگهای مرتبط
شرکت داده پردازی آرون
کاربردهای شبکه های اجتماعی
امنیت وب
متن باز
درباره cms +
شبکه های رایانه ای
فناوری رسانه
شبکه های اجتماعی مجازی
شبکه های ارتباطات اجتماعی
مشاوره و بازاریابی سایتهای اینترنتی
تکنولوژی موبایل
امنیت جوملا
مشاوره در زمینه طراحی سایت
نرم انرم افزارهای تحت وب
اخبار روز فناوری اطلاعات it
گرافیک وب
رسانه دیجیتال
روابط عمومی الکترونیک
معرفی رشته های دانشگاهی it
معرفی رشته های دانشگاهی ict
طراحی فروشگاه اینترنتی
فروش اینترنتی
کسب و درامد اینترنتی
دنیای مجازی تکنولوژی
مشاوره در زمینه طراحی سایت
خدمات طراحی وب سایت
مزایای جوملا
استانداردهای وب سایت
هاست و دامنه
پشتیبانی وب
مخابرات
جدیدترین گیم ها
آشنایی با شبکه ها ی اجتماعی
دنیای طراحی سایتهای حرفه ای
جامعه انلاین وشبکه های اجتماعی
فواید شبکه های اجتماعی
آموزش طراحی سایت
تکنولوژی کد باز
توریسم مجازی
طراحی حرفه ای ترین سایتها
استانداردهای طراحی سایت
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
سفارش آنلاین قلیون
نمايش تمام پیوندها

سایتهای برتر
سایت نیازمندیهای فینال آگهی
پرتال اینترنتی فوتبال ایران
Persian League
شبکه هدایای علمی
شکارچی دات نت
جامعه مجازی متخصصین بازاریابی و ارتباطات ایران
فروشگاه اینترنتی مهرسان شاپ
سایت مدیریت طراحی و سفارش دهی انواع کارتهای PVC
مدرسه نگاه نو
دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
مركز آموزش علمي كاربردي بهزيستي استان اصفهان
KBC co.
مجتمع فناوريهاي نوين فدك
فعالان حوزه تجارت استان اصفهان
شرکت پشم بافی گل نثار
شرکت ریزموج سیستم
مجمتمع طراحی و چاپ میرنگار
شرکت صنایع نساجی همدانیان
انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی استان اصفهان
شرکت آرمان انرژی تک
پایگاه پشتیبان دوره های بازاریابی دکتر درگی
شرکت لوله پليمر اسپادانا
شرکت سیمان مدائن
موسسه خیریه علی و حسین همدانیان
شرکت قند نقش جهان
شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان
شرکت آرد آذین نشاسته
دهکده ساحلی قلعه سرشیر
آبسار سرزمین آب و آفتاب
شرکت فولاد کوبان
Epoch co.
شرکت تیوا پخش پاسارگاد
شرکت بناپرداز سپاهان
فروشگاه تیام
نمایندگی شماره 819 بیمه معلم
شرکت پارس توکا
سروستان
Besnique co.
وبلاگ جامعه کدباز
شرکت داده پردازی آرون
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی کد باز و آدرس opnsr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 27422
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
امیر علی

آرشيو وبلاگ


آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390


 

انجمن‌های نرم‌افزار آزاد، پایگاهی مجازی است که دسترسی به آن از طریق وب میسر است و در مالکیت هیچ  شخص حقیقی یا حقوقی نیست، توسط جامعه‌ی کاربری‌ای که معرف آن است، اداره می‌شود و برای همیشه خدمات خود را رایگان ارائه  می‌کند. این جامعه متشکل از توسعه دهندگان، برنامه نویسان، آزمایش‌گرها، مترجمان و نویسندگان فنی نرم‌افزار آزاد و از همه مهم‌تر کاربران عادی و هر روزه‌ی نرم‌افزار آزاد خواهد بود. جامعه‌ی کاربری انجمن‌های نرم‌افزار آزاد، برای حمایت ارزش‌هایی گرد آمده‌اند که  در فلسفه‌ی نرم‌افزار آزاد نهادینه است، از جمله این‌که نرم افزار باید به صورت آزاد در دسترس همگان باشد. ابزارهای نرم‌افزار بایستی در زبان اصلی کاربر، بدون هیچ کاستی قابل استفاده باشد. کاربران باید این آزادی را داشته باشند تا به هر دلیلی و با هر روشی که مناسب‌شان است، بتوانند نرم‌افزارشان را بهینه و عوض کنند. انجمن‌های نرم‌افزار آزاد وظیفه‌ی خود می‌داند تا در کنار انتشار مطالب آموزشی، به منظور تکمیل آموزش، به سؤالاتی که کاربران مطرح می‌نمایند، در حد توان جامعه‌ی کاربری پاسخ گفته و اشکالات آن‌ها را برطرف نماید.
* شما برای بدست آوردن داده‌ی بیش‌تر می‌توانید اساس‌نامه‌ی انجمن‌های نرم‌افزار آزاد را از اینجا مطالعه نمایید.

ذکر چند نکته:
انجمن‌های نرم‌افزار آزاد دارای مدیریت هرمی و ثابت نیست. تیم مدیریتی که با عنوان «گروه راهبری منتخب کاربران» از آن یاد می‌شود، از سوی جامعه‌ی کاربری در اسفند هر سال انتخاب می‌شود. انجمن‌های نرم‌افزار آزاد در حال آماده شدن برای برگزاری نخستین دوره‌ی انتخابات خود است. انجمن‌های نرم‌افزار آزاد همان‌گونه که از نام آن برمی‌آید گستره‌ی وسیعی از دنیای نرم! رایانه‌ها، از سیستم‌عامل‌های آزاد تا نرم‌افزارهای تخصصی را پوشش می‌دهد. این گستردگی حجم کار را بالا برده است. بخش‌ها با پیشنهادات و  همکاری جامعه‌ی کاربری در حال ایجاد و تصحیح است و ممکن است کمبودها یا اضافاتی را در دسته‌ها و زیرانجمن‌ها ملاحظه کنید که صمیمانه خواهش داریم از گزارش چنین مواردی دریغ ننمایید. بخش کمک و پشتیبانی توزیع‌ها در انجمن‌های نرم‌افزار آزاد دارای پوشش گسترده‌ای بر روی توزیع‌های گنو/لینوکس و دیگر توزیع‌های آزاد است. هم‌چنین زیردامنه‌های زیر به امکان دسترسی مستقیم به انجمن تخصصی گرافیک، انجمن تخصصی برنامه‌نویسی و انجمن‌های تخصصی توزیع‌هافراهم می‌کند.
http://www.Graphic.fsforums.ir
http://www.Programming.fsforums.ir
http://Arch.fsforums.ir
http://Fedora.fsforums.ir
http://openSUSE.fsforums.ir
http://Ubuntu.fsforums.ir

 

برایان یوناشکو گفت پس از مدتی انتظار اولین بتای نسخه ۱۲.۱ اپن‌سوزی منتشر شد که از نظر تیم انتشار و تیم آزمایش، این نسخه آماده آزمایش اصلی و همچنین آزمایش عمومی میباشد و انتظار می‌رود تا قبل از ماه نوامبر نسخه نهایی آن منتشر شود. برای دانلود و تست این نسخه اینجا را کلیک کنید

joomla (1) joomla CMS (1) ارتقاء سایت (1) ارزیابی و تحلیل وب سایت (1) افزایش رتبه سایت (1) امنیت جوملا (1) امکانات جوملا و ماژولهای اضافی (1) بهینه سازی سایت (1) ثبت سايت در گوگل (1) جامعه آنلاین (1) خدمات نگهداری وب سایت (1) سئو (1) شبکه اجتماعی (1) طراح سايت (1) طراح وب سايت (1) طراحي حرفه ای سايت (1) طراحي سايت ايران (1) طراحي وبسايت (1) طراحی سایت (1) طراحی سایت اصفهان (1) طراحی سایت با جوملا (1) طراحی وب (1) طراحی وب زیبا (1) طراحی وب سایت (1) طراحی وب سایت ارزان (1) طراحی وب سایت حرفه ای (1) طراحی وب سایت های اینترنتی (1) مراحل اجرای پروژه های وب سایت (1) مزایای جوملا (1) مزایای نرم افزار جوملا (1) معرفی نرم افزار Joomla CMS (1) نرم افزار (1) نرم افزار آرونت (1) نرم افزار جامعه آنلاین (1) نرم افزار جوملا (1) نرم افزارهای تحت وب (1) نرم افزارهای سفارشی (1) نمونه پروژه ها و مشتریان (1) هاست جوملا (1) وب سایت با جوملا (1) وب سایت جوملا (1) وب سایت حرفه ای (1) وب سایت های جوملایی معروف (1) پشتیبانی وب سایت (1) کاربرد های جامعه آنلاین (1) کاربردهای جوملا (1) کاربردهای شبکه های اجتماعی (1)

 
شنبه 21 آبان 1390برچسب:, :: 11:14 :: نويسنده : امیر علی

تامین امنیت کامپیوتر از ابتدای تولید یکی از دغدغه های بزرگ هر کاربر بوده و هست، این نیاز زمانی پررنگ تر میشود که کاربر از سیستم عاملی مثل ویندوز استفاده کند که به علت ضعف سیستم امنیتی در تیررس هکرها و مزاحمان قرار گرفته و همیشه احتمال نابودی آن وجود دارد.
راه های جلوگیری از نفوذ هکرها و برنامه های مخرب زیاد هستند، یکی از این راه ها استفاده از نرم افزارهای امنیتی مثل آنتی ویروس ها و فایروال ها است. نرم افزارهای زیادی در این زمینه ها تولید شده اند که به دو دسته ی نرم افزارهای آزاد و غیرآزاد تقسیم می شوند. نرم افزارهای غیرآزاد معمولا دارای حجم بالا، پیچیدگی زیاد، بروزرانی مشکل و قیمت زیاد و در حالت ناجوانمردانه کرک هستند :D
در این مورد هم باز این نرم افزارهای قوی آزاد و کدباز هستند که به داد کاربران می رسند وبدون هیچ توقعی بهترین و امن ترین موقعیت را برای ویندوز ایجاد میکنند. این نرم افزارها همه دارای چند مشخصه ی بارز هستند مثل مجانی بودن یا قیمت فوق العاده کم، حجم کم، نداشتن محدودیت، بروزرسانی آسان و کم حجم، کدنویسی تمیز و بدون اشکال، نیاز سخت افزاری پایین و… حال انتخاب با شماست که تامین امنیت خود را به نرم افزارهای آزاد زیر بسپارید یا با تحمل بدترین شرایط این مهم را به نرم افزارهای غیر آزاد واگذار کنید. اگر گزینه ی انتخاب شما نرم افزارهای آزاد است از شما دعوت میکنم تا تعدادی از آنها را در لیست زیر با هم مشاهده کنیم.

ClamWin، این نرم افزار یکی از بهترین و قویترین آنتی ویروس های موجود است که در نسخه های مختلفی برای ویندوز و لینوکس تهیه می شود، نسخه هایی از ویندوز که این نرم افزار را پشتیبانی میکنن شامل ویندوزهای ۹۸/Me/۲۰۰۰/XP و ۲۰۰۳ میشوند. این نرم افزار بالاترین حالت امنیتی را برای شما به ارمغان می آورد و به بهترین شکل ویروس ها و اسپای ور ها را از بین میبرد. به صورت خودکار بانک ویروس یاب خود را بروزرانی میکند و قابلیت برنامه ریزی برای جستجوی خودکار ویروس ها را نیز دارد و امکاناتی بسیار دیگر.

Open Antivirus، نرم افزاری که حاصل تلاش گروه بزرگی از علاقمندان و افراد باتجربه درزمینه های تحقیقات ویروس کش ها و امنیت کامپیوتر و شبکه است. شما در صفحه ی پروژه های این گروه میتوانید لیستی از نرم افزارهای امنیتی را مشاهده کنید که در گروه خود بهترین ها هستند مانند ScannerDaemon, VirusHammer, PatternFinder و نرم افزارهای دیگر.

Softperfect Personal Firewall، این نرم افزار یک دیواره ی آتش شخصی است که اصولا برای این امر طراحی شده است که از کامپیوتر شما در برابر حمله ی هکرها واسکریپت های مخرب حفاظت کند. این برنامه حمله های اینترنتی و غیر اینترنتی مانند شبکه های محلی را دفع کرده وامنیت کامپیوتر شما را تامین میکند.

Wireshark، این نرم افزار بهترین و کامل ترین تحلیل کننده ی ارتباطات شما با شبکه است و شما با استفاده از این نرم افزار قادرید بایت به بایت اطلاعات رد و بدل شده در ارتباطات خود با شبکه های مختلف را کنترل کنید. لازم به ذکر است که نرم افزار یاد شده توسط تعداد بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک و همچنین موسسات آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار میگیرد و به عنوان یک استاندارد شناخته میشود.

KeePass، نرم افزاری آزاد و کدباز برای مدیریت کلمه های عبور که به شما در حفظ و نگهداری مطمئن آنها کمک میکند. شما میتوانید تمامی کلمه های عبور خود را توسط این نرم افزار در یک بانک اطلاعاتی ذخیره کنید و فقط یک کلمه ی عبور را به عنوان رمز اصلی به خاطر بسپارید تا باقی رمزها از دست سارقین دور بمانند.

TrueCrypt، این نرم افزار به شما کمک میکند تا هارد دیسک خود را ایمن کنید، نسخه های مخصوص لینوکس و ویندوزهای Vista/XP/۲۰۰۰ موجود است. شما با کمک این برنامه میتوانید پارتیشن های هارد دیسک خود را رمزنگاری کنید و یا
فایل هایی را که ایجاد میکنید تحت یک پارتیشن غیرواقعی باشند و از این راه آنها را از خطرات حفظ کنید.

* برای ورود به وب سایت مخصوص هر نرم افزار روی لوگوی آن کلیک کنید.

joomla (1) joomla CMS (1) ارتقاء سایت (1) ارزیابی و تحلیل وب سایت (1) افزایش رتبه سایت (1) امنیت جوملا (1) امکانات جوملا و ماژولهای اضافی (1) بهینه سازی سایت (1) ثبت سايت در گوگل (1) جامعه آنلاین (1) خدمات نگهداری وب سایت (1) سئو (1) شبکه اجتماعی (1) طراح سايت (1) طراح وب سايت (1) طراحي حرفه ای سايت (1) طراحي سايت ايران (1) طراحي وبسايت (1) طراحی سایت (1) طراحی سایت اصفهان (1) طراحی سایت با جوملا (1) طراحی وب (1) طراحی وب زیبا (1) طراحی وب سایت (1) طراحی وب سایت ارزان (1) طراحی وب سایت حرفه ای (1) طراحی وب سایت های اینترنتی (1) مراحل اجرای پروژه های وب سایت (1) مزایای جوملا (1) مزایای نرم افزار جوملا (1) معرفی نرم افزار Joomla CMS (1) نرم افزار (1) نرم افزار آرونت (1) نرم افزار جامعه آنلاین (1) نرم افزار جوملا (1) نرم افزارهای تحت وب (1) نرم افزارهای سفارشی (1) نمونه پروژه ها و مشتریان (1) هاست جوملا (1) وب سایت با جوملا (1) وب سایت جوملا (1) وب سایت حرفه ای (1) وب سایت های جوملایی معروف (1) پشتیبانی وب سایت (1) کاربرد های جامعه آنلاین (1) کاربردهای جوملا (1) کاربردهای شبکه های اجتماعی (1)

 

شناسایی یک حفره امنیتی تازه در نرم افزار تلفن اینترنتی اسکایپ می تواند برای تمامی کاربران این نرم افزار در نقاط مختلف جهان دردسر ایجاد کند.

به گزارش برسام و به نقل از فارس، کارشناسان امنیتی این حفره را بسیار خطرناک دانسته و می گویند تمامی ۵۰۰ میلیون نفری که از اسکایپ برای مکالمات تلفنی صوتی و ویدیویی استفاده می کنند به همین علت در خطر هستند

هکرها با سوءاستفاده از این حفره می توانند به سادگی مکالمات دیگران را رصد کنند و از محتوای گفتگوهای کاربران مطلع شوند. 

در مقابل اسکایپ اهمیت این حفره امنیتی را اندک جلوه داده و می گوید برای رفع آن تلاش خواهد کرد، البته زمانی برای رفع و برطرف کردن این آسیب پذیری از سوی اسکایپ اعلام نشده است. 

یکی دیگر از نگرانی های حاصل از وجود این حفره آن است که جنایتکاران و تروریست ها می توانند از آن حتی برای موقعیت یابی افراد هدف استفاده کرده و آنها را به راحتی پیدا کنند. 

علت امکان پی بردن به آدرس آی پی کاربر در حال استفاده از اسکایپ با استفاده از این آسیب پذیری است.

برای انجام این تحقیق نحوه استفاده بیش از ۱۰ هزار نفر از اسکایپ در اروپا و آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است.

 
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:متن باز,جوملا,طراحی سایت,نرم افزار,استاندارد, :: 13:10 :: نويسنده : امیر علی

بر چسب متن‌باز تضمين نمي‌کند که نرم‌افزار هم از استانداردهاي باز استفاده مي‌کند. استانداردها اين امکان را فراهم مي‌آورند که نرم‌افزار از اجزاء و قسمتهاي مختلفي استفاده نموده تا اين قسمتها روي هم رفته، با يکديگر کار کنند، ولو با فروشندگان يا جوامع متن‌باز.


به منظور فراهم آوردن هرچه بيشتر زمينه‌ اين همکاري بينابيني، استانداردها بايد تا حد امکان باز باشند. هيچ تعريف استانداردي براي باز بودن يک استاندارد وجود ندارد. در ميان همه نوشته‌هاي موجود تعريف برنامه هلند، روي استانداردهاي باز و نرم‌افزارهاي متن‌باز، تا حدي مفيد مي‌باشد. اين تعريف توسط چارچوب همکاري اروپايي (EIF) در کميسيون اروپايي نيز پذيرفته شده است.
اين تعريف، شامل ۴ ضابطه زير مي‌باشد:


1. استاندارد مورد پذيرش قرار گرفته و توسط يک سازمان غير انتفاعي نگهداري خواهد شد. توسعه مداوم استاندارد بر مبناي يک روال تصميم‌گيري باز که در دسترس کليه طرفداران علاقه‌مند قرار دارد، صورت مي‌گيرد (موافقت عمومي يا تصميم اکثريت و ...)
2. استاندارد منتشر شده است و مستند ويژگيهاي استاندارد به صورت رايگان يا با هزينه‌اي جزئي در اختيار عموم قرار مي‌گيرد. همگان بايد امکان کپي، توزيع و استفاده از آن را بدون هزينه يا با هزينه‌اي کم داشته باشند.


3. مالکيت معنوي (مثلاً حق اختراع) استاندارد بر مبناي يک حق امتياز رايگان، آن را به صورت لازم‌الاجرا، در دسترس عموم قرار مي‌دهد.


4. هيچ محدوديتي در استفاده مجدد از استاندارد وجود ندارد.
اين تعريف دسترسي مناسبي به يک استاندارد، موافقت عمومي مطلوب در مورد استاندارد و هزينه پرداختي قابل قبولي از آن را تضمين مي‌کند. در اين روش، هيچ بخش منفردي وجود ندارد که بتواند به تنهايي و براي مقاصد خويش، استاندارد را دستکاري کند. يکي از دلايل سردرگمي اين است که اين تعريف از استاندارد باز مي‌تواند به سادگي براي نرم‌افزار متن‌باز نيز به کار رود. بنابراين، باز بودن هر دو مقوله يک شباهت نيز محسوب مي‌شود.


استاندارد باز به باز يا بسته بودن نرم‌افزاري که روي آن اعمال مي‌شود، وابسته نيست. به عبارت ديگر، به کارگيري استانداردهاي باز در واسطهاي نرم‌افزارهاي متن‌بسته به راحتي امکان پذير بوده و حتي از منظر کاربران نهايي بسيار مطلوب است. هرچند که، اين موضوع، به شدت وابسته به بازاري است که بين کاربران نهايي و فروشندگان نرم‌افزار وجود دارد.


در برخي از بخشها، رقابت بين فروشندگان مختلف آنقدر زياد است که آنها را سريعاً مجبور به پياده سازي استانداردهاي باز در آينده نزديک نمايد. در ديگر قلمروها، ممکن است فقط يک يا دو فروشنده باشند که بر بازار سلطه دارند. در اين حالت، کاربران بايد به طور جدّي ملزم به به کارگيري استانداردهاي باز در مزايدات و مناقصات خود براي فروشندگان نرم‌افزار شوند. هنگامي که از نرم‌افزار متن‌باز استفاده مي‌شود، اين مشکلات، اهميت خود را ار دست خواهند داد.

 

نرم افزار کد باز ( Open Source ) بوده و سورس آن در انحصار شرکت خاصی نیست.

جوملا صرفاً یک نرم افزار مدیریت محتوا نیست بلکه در حقیقت زیرساختی است برای پیاده سازی انواع راهکارها و نرم افزارهای تحت وب ( Web Application Management Framework ) و با بطور خلاصه WAMF


نصب و راه اندازی آن آسان است و پیشنیاز تکنولوژیک و یا نرم افزاری خاصی ندارد. ( Windows/Linux )


توسط گروه زیادی از جامعه کاربران جوملا پشتیبانی ، تست و رفع ایراد می شود.


بیش از 4699 ماژول و افزونه موجود


در تالارهای گفتگوی جوملا بیش از 2 میلیون پست در موضوعات مختلف موجود است.


تالارهای گفتگوی جوملا بیش از 350 هزار عضو دارند.


بطور مداوم هسته اصلی آن بروز می شود.


برای انطباق انواع قالب طراحی برروی آن ، بسیار انعطاف پذیر می باشد.


منطبق با استانداردهای موتورهای جستجو است . ( Search engine Friendly )


براحتی می توان ماژولها ، کامپوننتهای مورد نیاز را برای آن پیاده سازی کرد.


قابلیت سفارشی سازی آن بسیار بالاست. ( Customization )


با استفاده از مدیریت سطوح دسترسی ، مدیریت کاربران و مدیریت گردش کار می توان مدلهای مختلف کاری ، بروزرسانی سایت و انتشار محتوا را برروی آن پیاده کرد.


قابلیت اتصال به سایر نرم افزارها و بانکهای اطلاعاتی


انواع فرم ساز و گزارش ساز قوی موجود


راحتی کار با پانل مدیریتی و مدیریت قوی محتوا ( پشتیبانی از انواع زبانها ، انواع Editor ها و ...)


قابل استفاده برای انواع وب سایت و نرم افزار تحت وب برای منظورهای مختلف


در دسترس بودن متخصصین ایرانی و خارجی زیاد برای پشتیبانیهای آتی


براحتی امکان اتصال به سایر نرم افزارها در نقش یک پرتال را دارد.

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد